středa 13. srpna 2014

Jsem polívková

Jsem polívková. Obzvlášť v tomhle (na léto) studeném počasí. U nás leje jak z konve a to vám taky moc na náladě napřidá. Tahle polívka ale jo. Zahřeje na těle i na duši a je mým jasným favoritem na zimu. Ostrá, kyselá a plná masa a zeleniny. A navíc s avokádem, pro které mám slabost :) Četla jsem na ni spoustu receptů a každý ji dělal trochu jinak, já si je dala dohromady a nakonec ji vařím právě podle tohoto receptu.

Mexická Sopa Azteca
(na 4 porce)

2 kuřecí stehna                             1 cibule                    malá plechovka kukuřice
1 větší zralé rajče                          olej                          tortilla chipsy
2 stroužky česneku                       1 avokádo               2 limetky
1 chilli paprička                            hrst koriandru           tučný tvrdý sýr
sůl a pepř

Nakrájíme cibuli na kostičky a česnek na plátky a společně necháme zesklovatět na oleji. Přidáme omytá kuřecí stehna a lehce osmahneme, zalijeme asi 1,5l vody, osolíme a opepříme, přidáme nakrájenou chilli papričku bez semínek a vaříme, dokud se maso neodděluje od kosti. Rajče spaříme horkou vodou, oloupeme a nakrájíme na kostičky a přidáme do vývaru, když nám maso začne měknout. Kuřecí stehna vyndáme z vývaru, maso natrháme nebo nakrájíme na kousky a vrátíme zpět. Přidáme kukřici a vývar dochutíme šťávou z jedné limety. Avokádo vyloupneme, nakrájíme na kostky a sýr nastrouháme. Do misky nalijeme vývar s masem, přidáme nakrájené avokádo a posypeme tortilla chipsy, strouhaným sýrem a koriandrem a zastříkneme znovu šťávou z limety.

Dobrou chuť! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš komentář